Beställ gravskötsel

Lidingö kyrkogårdsförvaltning hjälper dig gärna med din gravskötsel. Du kan välja mellan att sköta om graven helt själv eller låta kyrkogårdsförvaltningen ta hand om grundskötsel och även plantering.

Gravskötsel. Plantering av blommor på en gravplats. Foto Manne Hermansson 2018.

Grundskötsel

Du som väljer att låta kyrkogårdsförvaltningen sköta om graven kan beställa skötsel för en period om minst ett år. I skötseln ingår att vi rensar i planteringsytan och klipper runt gravvården. Vi vår- och höststädar, kantskär och plockar kontinuerligt bort engångsljus och vissna blommor. För gravar inom ram eller häck ingår dessutom att vi rensar i grusytan. Du kan även teckna gräsklippningsavtal på graven. Då sköter du planteringsytan själv, medan vi klipper och trimmar runt gravvården och planteringsytan. Det går också att få planteringsytan igensådd. Då kan du sätta snittblommor i vas, medan vi klipper och trimmar hela graven.

Vill ni beställa skötsel till er grav?

Ring så hjälper vi dig. Måndag-fredag kl 09:00-12:00 & 13:00-15:00.

Skötselåret på Lidingö kyrkogård

Det händer något på kyrkogården hela tiden. Här kan du läsa mer om vad personalen på kyrkogården gör under årets alla månader.

Gravstenar på Lidingö kyrkogård 2. Foto Martin Hultén 2011.