Träffa fler som talar finska

Få möjlighet att uttrycka dig på ditt första språk. I den sverigefinska samtalsgruppen träffas vi för att prata finska. Samtalen handlar om det som är aktuellt i våra liv, kyrkan eller i samhället.

Finsk flagga mot blå himmel. Foto Shutterstock.

Diskutera allt från nyheter till litteratur

I den här samtalsgruppen träffar du fler som talar finska. Vi träffas en tisdag i månaden under dagtid för att prata om livet, andlighet och kultur.

Här får du uttrycka dig på finska och knyta an till människor genom ditt första språk. Vi möter varandra med våra olika dialekter och erfarenheter av livet i Finland, Sverige eller andra länder.

Vi sätter oss i Kyrkallén och dukar fram smörgåsar, kaffe och te. Här får du möjlighet att dela vardagens glädjeämnen och bekymmer genom finskan. Vi kan diskutera allt från dagsaktuella nyheter till olika samhällsfenomen eller litteratur. Och även reflektera kring våra känslor eller tankar inför kyrkoårets olika texter.

Allt du behöver veta för att delta

• Sverigefinsk samtalsgrupp äger rum en tisdag i månaden kl 13.30-15.00, jämna veckor under vår och höst.
  • Vi träffas i trevliga Kyrkallén nära Lidingö kyrka.
  • Kostnadsfritt

Observera att datumen för våren 2024 har uppdaterats 21 december 2023. Kevään 2024 päivämäärät päivitetty 21/12 2023.

Har du frågor om samtalsgruppen?