Pilgrimsvandra för klimatet

Act Svenska kyrkan deltar under hösten i den internationella vandringen Pilgrim’s Walk for Future.

Vandringen utgår från Vadstena med målet att nå fram till det stora klimatmötet COP26 i Glasgow, Skottland i början på november. Syftet är att sätta klimatet främst på agendan. Med på vandringar har vi fem krav till beslutsfattarna och längs vägen samlar vi namnunderskrifter att överlämna till beslutsfattarna på klimatmötet.

Samtidigt kan du vandra, där du är, i samma anda. Anmäl din egen pilgrimsvandring ensam eller i grupp för att visa att du också tar steg för klimaträttvisa och ett hållbart liv.

På sidan walkforfuture.se kan du hitta alla vandringar, registrera din egen samt få praktiska tips och alla uppdateringar kring den stora vandringen till Glasgow.
Vill du se vilka pilgrimsleder som finns nära dig läs mer här.
#ACT4CLIMATE Vill du skriva under namninsamlingen och  ta ställning för mer ambitiösa klimatåtaganden direkt? Besök:
svenskakyrkan.se/act/act4climate. Skriv under senast 31/10.