Våghalsarna får dig att må bra

Kom och sjung! Våghalsarna är en alla-kan-sjunga-kör. Här är det sångglädjen som är i fokus. För att sjunga med Våghalsarna behöver du inte ha någon tidigare körvana. Tillsammans skapar vi en öppen och kravlös atmosfär. Vi peppar varandra och skrattar mycket. Ingen föranmälan krävs. Bara kom och prova!

Varje termin sjunger vi på gudstjänst och gör konsert. Vi brukar också ha någon kördag. Repertoaren rymmer all musik mellan himmel och jord. De senaste säsongernas program har bland annat inneburit Jazzcafé, Viscafé, Pilgrimsmässa, Spirituals singalong, Hela kyrkan sjunger, Evensong med mera. Bara kom och prova!

I Våghalsarna sjunger vi alltid melodin i bekvämt läge. I en del sånger lägger vi till en diskantstämma och en altstämma för dem som trivs i de röstlägena. Kören består vanligen till största delen av damer men herrar är väldigt välkomna och vi lägger gärna till en herrstämma vid behov.

Kören leds av Annika Hudak, se kontaktuppgifter nedan.

Vi sjunger i gudstjänster och ger konserter

Ett par gånger om året har vi konserter, bland annat vid jul. Att vara med vid våra framträdanden är självklart frivilligt. Vi har bland annat sjungit hos Röda Korset, Turebergskyrkan i Sollentuna, äldreboendet Villa Agadir och på Stockholms stifts körevenemang. Vi brukar också träffas för att ha kördagar tillsammans.

Är du intresserad av att vara med i vår kör? Meddela Annika Hudak så att får du en inbjudan med medlemsinfo. Är du med i kören men behöver uppdatera dina medlemsuppgifter kontakta även då Annika.

Bra att veta om oss

Vill du veta mer om Våghalsarna?